aqilah
Assalamulaikum semua, hari ni saya nak kongsi pasal sekolah saya, minggu ni merupakan minggu penghayatan islam!  its really fun and tiring week i can say.. hahaha. tapi saya suka.first at all, saya nak ucapkan syabas untuk ustzah2 dan persatuan pelajar islam sekolah menengah assunta. BRAVO! ok sebenarnya saya nak kongsi aktiviti yang dijalankan dekat sekolah saya sepanjang minggu ni .

1. Kempen menutup aurat.
haa.. yang ini best ramai yang beri tindak balas positif .pada hari pertama tu, mula-mula tak ramai pakai tudung   tapi bila masuk hari selasa dan rabu! WOW! memang saya kagum.. kelas saya sendiri pun banyak yang sertai  kempen ni. sebenarnya, saya dengan budak2 ppim yang lain kena pergi kelas setiap untuk kira berapa orang pakai tudung tiap hari.. so memang kena rushing..lepas makan kena bt prefect duty thanks to my   dutymateeee.tolong jaga kelas sorang2 waktu tu.. then baru boleh pergi rounding mutiara block ( smua tingkatan tiga punya kelas).hehe.. tapi best.macam tu la har2i saya terkejar2.. >.<.apa-apapun. kempen ni mmg berjaya.. dan untu kelas yang paling banyak beri kerjasama untuk kempen ni..akan ada ganjarannya..wink wink!

2. pertandingan hafazan :)
-kena hafal surah yassin
-surah Al-baqarah
- dan lagi satu surah dah lupa..hehe

3.pertandingan syarahan 
hahha..yang ni memag dahsyat la saya cakap.. kawan saya masuk! wah, macam tak pecaya.. memang kawan saya berbakat..bakat terpendam.. untuk aliana dan sheila  : All the best of luck! jangan gementar.. i know both of u can do it.. just speak and "NO Gambling!" heheheh. 

4. solat dhuha dan zohor berjemaah .
oh, untuk aktiviti ini pun berjaya.. hari2 ada solat berjemaah dekat surau.. tahniah diucapkan. kan bagus kita buat solat jemaah walaupun xada cikgu bimbing.. and we did it. asalkan ada lebih dari 4 or 5 orang..kita orang akan terus buat solat jemaah.. dan tahniah buat nora yang menjadi imam kami . bravo :)

5.tadarus Al-quran pun ada.

6.dan ada banyak lagi..macam teka silang kata, sketsa,dan lain2..semoga minggu penhayatan islam bukan untuk sepanjang minggu ni je..tapi tetap diteruskan aktiviti macam ni walau minggu penhayatan islam dah habis.oklah sekian.



                                                             

0 Responses

Post a Comment